Een nieuwe trainer!!!

Het wel en wee van een van nederlands beste degenschermers.
Plaats reactie
A.Govorilnyj
Gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-05-2014 12:56

Een nieuwe trainer!!!

Bericht door A.Govorilnyj » 05-05-2014 18:16

Ik was vandaag enkele schermsites aan het bekijken en kwam op de site van Bas Verwijlen.
De schrik sloeg mij om het hart. Want wat las ik: Bas moest gedwongen afscheid nemen van zijn trainer, tevens zijn vader Roel Verwijlen. Ik dacht, wat is dit nu weer in dit nietige schermlandje?
Ik begrijp dat dit voor hem even slikken was. Ik vraag mij af, wie zijn deze vrijwilligers binnen onze bond die zo’n beslissing kunnen bewerkstelligen. En op welke technische vaardigheden baseren zij deze beslissing. Welke prestaties van formaat hebben deze mensen als achtergrond?
Het is voor mij totaal onbegrijpelijk dat dit nog voorkomt.
Ook de woorden van Bas: “ik moest wel, want het zijn ook geldschieters” is eigenlijk een verschrikking. Hieruit kun je concluderen dat en het geldschieter zijn en tevens een bestuurlijke taak hebbende niet te combineren is. Zo krijg je automatisch de macht over een persoon. Dat is niet goed in deze tijd.
Bas is tot deze hoogte gekomen mede door zijn vader Roel Verwijlen. De bond zou er goed aan doen de faciliteiten van deze trainer flink uit te breiden, zodat ook Roel zou kunnen oogsten. Maar nee hoor, er moet een andere buitenlandse trainer komen die waarschijnlijk voldoende faciliteiten en mogelijkheden zal krijgen. Toch is dit niet de eerste keer dat een bondsbestuur Nederlandse trainers de laan heeft uitgestuurd ten faveure van een buitenlandse schermleraar. Het is alle keren een grote flop geworden. Ik zal terugkijken binnen onze schermgeschiedenis en zal hier uitgebreid op terugkomen in mijn volgende stukje.

Alexander

Plaats reactie